پالو سانتو چیست؟

Sunday، ۱۸ Dey ۱۴۰۱

مطلب را با ریشه این کلمه که لاتین بوده و از پالو ( چوب ) و سانتو ( مقدس ) تشکیل شده است شروع میکنیم.این چوب عموما در کشورهای پرو و اکوادور ، از درختی به همین نام عمل می آید.رایحه اصلی آن چوبی بوده و نتهایی از فلفل ، نعناع و لیمو ( که البته این درخت از خانواده مرکبات است) به مشام می رسد.

از قدیس بودن این درخت همان بس که بایستی به شکل طبیعی از بین برود و هیچگاه آن را قطع نمیکنند تا جایی که خودش بیفتد. پس از آن حداقل به مدت 1 سال در همان وضعیت روی زمین رها می شودتا خشک شود و به رنگ نهایی خودش که طلایی است در بیاید سپس آن را به تیکه های کوچک در می آورند.

پالو سانتو از انواع اسماج ها ( جداگانه در خصوص اسماج ها صحبت خواهیم کرد) می باشد که خواص بیشماری دارد.از آن به عنوان قویترین عود پاک کننده انرژی منفی یاد میشود که باعث برقراری تعادل در محیط به ویژه بعد از یوگا و مراقبه استفاده می شود.

خواص پالو سانتو :

- منبع آنتی اکسیدان
- سم زدا و تقویت کننده سیستم ایمنی
- موثر در جلوگیری از جهش سلولی و رشد تومور
- ضد استرس و آرامش بخش
- درمان سردرد
- درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
- کاهش دهنده درد مفاصل و عضلات
- دافع حشرات و پشه
- کاهش علایم آلرژی
- پاک کننده خانگی
طرز استفاده از پالو سانتو :
چوب پالو سانتو را به حالت اریب با زاویه 45 درجه نگه می داریم و با استفاده از شلعه شمع یا کبریت سر چوب را روشن می کنیم.پس از اینکه چوب کمی سرخ شد و آتش گرفت ، شلعه را فوت کرده و خاموش میکنیم.اکنون رایحه دل نشین چوب پخش می گردد و حدودا 1 دقیقه
ادامه پیدا میکند.این عمل را حدود 10 مرتبه با هر چوب می توانیم تکرار کنیم.
پیام در واتساپ